Werken bij L-Door

Van schoolverlater tot leidinggevende functie

Lindsay Remory ging als schoolverlater aan de slag bij L-Door op interim basis. Zeven jaar later heeft ze al verschillende watertjes doorzwommen en kreeg ze een leidinggevende functie toegewezen. Hoe haar gedegen opleiding ervoor zorgde dat ze haar draai vond in een groeiende KMO legt ze zelf uit.

Wat heb je gestudeerd?

Aan het KAHO Sint-Lieven (nu Odisee) heb ik eerst en vooral mijn Professionele Bachelor Office Management behaald. Dit is vooral een brede opleiding waarin zowel talen, administratie, praktijklessen als presentaties aan bod komen. Deze studierichting legt een stevige basis voor een carrière in het bedrijfsleven. Nadat ik deze drie jaar durende opleiding succesvol afgerond had, koos ik voor een postgraduaat Human Resources aan de HUB. Deze opleiding duurde slechts 1 jaar, maar was absoluut een meerwaarde in mijn opleiding. Ik kreeg les van verschillende ervaren professionals uit het bedrijfsleven.

Hoe ben je bij L-Door terechtgekomen?

In juni 2009 ben ik afgestudeerd en begon ik rond te kijken naar het aanbod op de arbeidsmarkt. Initieel wilde ik graag aan de slag binnen de bankensector of tenminste een groot bedrijf. Binnen een bepaalde bank kreeg ik een tijdelijk contract te pakken, maar ik zocht een vaste job. Ik ging langs bij Randstad en zij schotelden me twee vacatures bij L-Door voor, waarbij één voor administratief bediende op de planning. Ik kwam op sollicitatie en kreeg de job. Eerst op interim basis maar met als optie een vast contract.

Wat hield je nieuwe job precies in?

Als administratief bediende kreeg ik om te beginnen een gedegen opleiding van mijn nieuwe collega’s. Ik leerde offertes maken, kwam met de klanten in contact, … Gezien deze job toen nog geen voltijdse dagtaak was, kreeg ik een aanvullende taak die ik nog steeds uitoefen: ISO en VCA. In samenwerking met de Operations Manager zorg ik voor de interne audits, zorg ik ervoor dat onze monteurs veilig werken, dat we voldoen aan het kwaliteitsmanagementsysteem, … Ik volgde een opleiding ‘preventieadviseur niveau 3’. Kortom, de inhoud van mijn job groeide met de tijd mee.

Welke taken en verantwoordelijkheden kwamen er nog bij?

Omwille van een wetswijziging werd mij de vraag gesteld of ik de taak van vertrouwenspersoon op mij wou nemen. Ik heb hiermee ingestemd en kreeg hiervoor de nodige opleiding. Het spreekt voor zich dat de administratieve taken nog steeds 90% van de werktijd innemen. Gezien ik veel technische vragen krijg, is het heel belangrijk om het product goed onder de knie te hebben. In het begin was dit allesbehalve evident. Daarom ben ik mee geweest op verschillende werven met de opmeters en de monteurs. Op de werf zie je pas echt hoe een product werkt.

Op een gegeven moment kwam er een vacature vrij voor teamleader administratie. Ik zag deze uitdaging wel zitten en kreeg de kans om mij te bewijzen. De belangrijkste wijziging in mijn job was dat ik nu ook verantwoordelijk werd voor het administratieve luik van onze tak Industrial. Dit waren voor mij producten waar ik tot die dag nog niet mee in contact gekomen was, maar nu wel geacht werd ze te kennen. Ik moest dus opnieuw snel bijleren.

Had de verandering van functie binnen je team een impact op de werking ervan?

Door deze job aan te nemen, veranderde mijn positie binnen het team. Om hier goed mee om te kunnen gaan, volgde ik een cursus ‘leidinggevende’. In deze opleiding kwamen zaken zoals ‘slecht nieuws melden, feedback geven aan het team en rollenspelen’ aan bod. Buiten de leidinggevende taak spring ik uiteraard nog bij waar nodig, zoals bijvoorbeeld bij de facturatie van nieuwe projecten.

Wat spreekt je aan in de job?

Voornamelijk het gevarieerde takenpakket. Het is mijn eerste job, dus vergelijken is moeilijk. Maar er komt zoveel tegelijk op je af, zodat elke dag een andere invulling krijgt. Als je wilt doorgroeien in je job, moet je je ambitie kenbaar maken en bespreken met je leidinggevende.

Waarom zou je L-Door aanbevelen bij toekomstige collega’s?

We zijn een bedrijf dat kansen biedt aan zowel starters als mensen met ervaring. Je komt als schoolverlater terecht in een losse sfeer en dat maakt dat het samenwerken in teamverband aangenaam is. Je krijgt de kans om door te groeien in je functie. Mensen met ervaring zijn ook steeds welkom. Ik zie dat de meer ervaren collega’s bedreven zijn in de moeilijkere telefoongesprekken en de situatie steeds de baas kunnen. Naar mijn mening maakt de combinatie van deze uiteenlopende profielen L-Door zo succesvol.

Bekijk onze openstaande vacatures.