Werken bij L-Door

Van hulpmonteur tot sterkhouder

Tom Van der Haegen is een vaste waarde bij L-Door. Al 13 jaar lang geeft hij elke dag het beste van zichzelf. En hij is het beste voorbeeld dat doorgroeien in een KMO, die aan de top staat in zijn sector, mogelijk is.

Hoe ben je bij L-Door begonnen?
Kort nadat ik afgestudeerd was aan het PTI van Ninove in de richting Elektriciteit, hoorde ik dankzij ex-klasgenoten voor het eerst van L-Door. Twee van hen werkten als monteur voor deze poortenfabrikant uit Liedekerke. Deze job sprak me wel aan en ik ging aan de slag als hulpmonteur. Dat is ondertussen al 13 jaar geleden. Samen met de hoofdmonteur deed ik voornamelijk herstellingen en de elektrische inwerkingstelling van sectionale poorten. Gezien mijn afstudeerrichting was dit de geknipte job. Op school leg je een stevige basis voor je latere beroepscarrière, maar op de werf leer je eigenlijk pas echt de praktijk.

Zijn er volgens jou bij L-Door doorgroeimogelijkheden?
Ik heb de job van hulpmonteur ongeveer twee jaar uitgeoefend. Elk jaar krijg ik tijdens het evaluatiegesprek de vraag wat mijn ambitie is, nu nog steeds. In 2006 werd er binnen L-Door een nieuwe firma opgericht die zich specifiek op herstellingen en onderhoud richtte. Ik groeide mee en werd servicetechnieker.

Elk jaar krijg ik tijdens het evaluatiegesprek de vraag wat mijn ambitie is, nu nog steeds.

Tom Van der Haegen

Wat hield die job precies in?
Als servicetechnieker voerde ik onderhoud en herstellingen uit aan reeds bestaande poorten. Maar je staat ook de collega-plaatsers bij in verband met de afwerking van projecten. Zoals sturingen plaatsen, de poort elektrisch aansluiten, verkeerslichten plaatsen, … Er komt natuurlijk meer bij kijken. Zo dien je ook in het bezit te zijn van een VCA-attest en heb je een brevet nodig van heftruck en schaarlift. In 2013 kreeg ik bij L-Door opnieuw de kans om door te groeien. Als lid van de ‘commerciële technische cel’ voer ik werfcontroles uit, zowel naar de kwaliteit van onze geplaatste producten als naar de veiligheid van onze medewerkers op de werf. Verder woon ik ook werfvergaderingen bij met de aannemer, architect en bouwheer. Ik tracht de klant steeds de beste oplossing aan te bieden voor zijn wensen.

Hoe ziet een typische werkdag er voor jou uit?
Gezien ik vooral actief ben in Franstalig België, krijg ik te maken met het dagelijkse fileprobleem. Om dat te vermijden, vertrek ik ’s ochtends rond 6u. In de wagen bel ik de klanten handsfree op om afspraken te maken betreffende de opmeting ter plaatse van hun nieuwe sectionale poort en wissel ik werfcontroles en –vergaderingen af met de opmetingen zelf.

Wat spreekt je aan in de job?
Dankzij mijn job ben ik veel op de baan en heb ik het hele land al gezien. Elke dag is anders en leer ik steeds nieuwe mensen kennen. Het geeft veel voldoening om na de verkoop ook effectief in de praktijk een meerwaarde te zijn voor onze klanten. Door mij in te leven in de situatie van de klant, kan ik steeds de beste oplossing aanbieden. Ook het feit dat ik binnen het bedrijf kan terugvallen op mijn collega’s, die top zijn in hun vak, geeft me een goed gevoel bij L-Door. L-Door is een bedrijf dat steeds blijft innoveren, en dat geeft vertrouwen voor de toekomst.

L-Door biedt graag mogelijkheden aan schoolverlaters.

Bekijk hier onze vacatures.